Seperti yang semua dah sedia maklum, aktiviti CoA@Laman Seni diadakan 2 bulan sekali disebabkan kebanyakan group members busy ngan commitment lain. Ok, setelah diteliti, ade beberapa perkara yang aku nak bincangkan kat sini.
1- ARTWORKS:
... artworks yg nak dijual atau sesiapa je ahli yg nak mintak tolong jualkan artworks dikehendaki bagi 'artist's statement' mengenai artworks tu, lengkap dengan detail2 yg lain:-
TITLE, SIZE, MEDIA, ARTIST, CONTACT NO & yang penting sekali... PRICE!
Bab harga / price ni plak, artist kene letak harga jualan (normal price <---kalau boleh jgn la mahal sangat! (Harga jualan = kos pengeluaran + kos buruh)... kite jual kat "artmarket", bukan jual kat artgallery... so sendiri mau ingat la ye?...) pastu closing price (katekanlah ade org nak beli work, pastu tawar harga yg ko letak tu... so berapa agaknye yg paling murah yg boleh ko kasi...)
2- PRESENTATION:
... hehe.. sori, ni bukan presentation yg korang takut2 sgt tu, tp aku nak setiap artworks yg nak dijual tu PRESENTABLE!Jangan kasi yg dah koyak2, yg comot2, yg stok buang dlm laut punye artworks semata nak melepaskan batuk ditangga. Aku nak artworks2 tu ade kualiti. Takde kualiti, sorry. Kita dah banyak kali kene bambu ngan senior2 artists pasal ni... Memang la kite jual kat 'artmarket' tp nak meniaga, biarlah kena caranye... Bak kate org tetua, "Keje tu biar semenggah skit..." So take note ya?
3- CONTACT:
... nanti aku nak korang semua isi satu form utk butir2 diri, bukan utk iklan carik jodoh, tp utk memudahkan aku contact korang kalau ade ape2 hal/ update korang dgn latest news pasal CoA...
4- FEE:
... Ok, perkara ni dah lama dibincangkan tapi belum dpt dilaksanakan sepenuhnye. Utk next artmarket, aku nak kita fully execute perkara ni. Jangan salah anggap. Fee ni bukan nak cekik duit korang (tak ingin aku..) tp duit tu utk digunakan utk bayar gerai (kita bayar gerai RM30 setiap kali artmarket) bukan dpt free cik abang oi!... (Sebenarnye kite sume berharap agar bayaran gerai laman seni tu dimansuhkan sebab dgr kabar, BSLN dpt subsidi kerajaan... tapi tatau la bile agaknye dpt gerai free tu ek?)... So, seperti yang telah dipersetujui oleh semua ari tu, setiap seorang yg menghantarkan artworksnye utk dijual akan dikenakan bayaran RM3.00/seorang. Bukan mahal pun. Lebih duit tu akan digunakan utk membiayai pembelian alatan seperti plastik, kertas balut, dan lain2... bukan utk joli atau berpoya2...
5- T.SHIRT :
.... bab ni aku kesian kat tokeh t-shirt kite; ince Hakim (a.k.a my angie). Dia banyak rugi sebab dia sanggup dulukan duit dier utk beli t-shirt n material t-shirt. So, setelah dipersetujui semua, harga t-shirt dengan sukacitanye dimaklumkan telah naik harga (rega minyak petrol dah naik, rega t-shirt pon naik aaa... )
T-SHIRT PRICE:-
MEMBERS = RM20
NON MEMBERS = RM22
BY POST = RM25 - 27 * (not yet to be confirmed)
6-ADMIN:-
As you all know, CoA consists of many people from different background, ethnic and cultures. At the moment, most of our activities diadakan kat KL (Insyaallah kalau ade rezeki, kite akan buat aktiviti kat tempat lain...) Mereka2 nih adelah members yang memberikan commitment yg tinggi terhadap CoA (harap2 commitment tu dpt dikekalkan la ye?...) :P
CoA YAKUZAS
i- Machi-yakko (oyabun)= Aneem (Not Angel)
Waka-gashira (Kyodai-s)
ii- Hakim (my angie)
iii-Hafiz (fish)
iv- Bard (nErVeFunGuS)
v- Rasfan (artreyu ramesh)
Urm... aku rase tu je buat mase nih... Yang lain akan aku update kemudian...
Kalau ade ape2 cadangan atau masalah, sila email kat artchild@gmail.com... Sekian time kasih...
Toodloo~
Tuesday, May 10, 2005
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
0 comments:
Post a Comment